hejdåmiddagar & fynd

igår hälsade jag på min bästa mormor och morfar. pappa kom dit med och vi åkte till rövarnas marknad.



där var det lika knökat som vanligt och jag fyndade ett par skor, en flanellskjorta och en fodrad flanelljacka för 250 kr. helt oanvända saker dessutom.



gynn att ha med sig superprutarn peder pappa karlsson tänkte jag och så åkte vi och köpte en plattv till morfar. 89 bast med plattv det är inte illa det sa han och smilade i soffan.



sedan gick vi ner i källaren och jag hittade den här fina ryggan från 40-talet, samt en sylvester som morfar hade haft när han fiskade på kusten. sen sa mormor att jag fick det eftersom jag tyckte att de var så fint och för att det kunde vara bra och ha när man skulle till Åre.



på kvällen blev det hejdåmiddag och mys med goa tjejer. det är knasigt hur vissa kvällar känns som de nästan inte börjat förän de tar slut...


idag har jag bara slappat och packat lite, min bror har varit här och ätit ännu en hejdåmiddag och strax ska jag till skövde och se på bio, breaking dawn. man får ju passa på, vet ju inte när man får chansen att se på bio igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0